9.3.14

Lontoo

Heippahei! Eilen illalla sitten kotiuduttiin matkalta. Oli aivan loistava reissu ja voisin vaikka pakata heti laukun uudestaan ja lähteä takaisin..
Aikaisin sunnuntai aamuna noustiin koneeseen ja oltiinkin Lontoossa jo yhdeksältä aamulla. Hypättiin metroon ja ajettiin Paddingtonin asemalle, josta oli parin minuutin matka hotellille. Käytiin viemässä laukut hotellin säilytykseen ja mentiin kävelemään Hyde Parkiin ja Kengsinton Gardensiin. Kierreltiin siellä jonkin aikaan ja istuskeltiin katsomassa lintuja, ihmisiä ja vapaina juoksevia koiria. Hotelliin päästiin kirjautumaan sisälle kahdelta ja oltiinkin juuri siihen aikaan takaisin. Hotellihuoneemme oli, noh.. juuri sellainen kun rahalla saattoi odottaa. Siellä haisi hieman oudolle (ei kyllä ensimmäisen päivän jälkeen haitannut), suihku oli aika surkea, koska lattia piti pyyhkiä pyyhkeellä suihkun jälkeen, että lattia ei olisi lainehtinut koko seuraavaa päivää, sekä aamuisin oli niin jumalattoman kylmä ettei ole edes mahdollista. Mutta eipä se suuremmin haitannut, oltiinhan me kuitenkin Lontoossa! Illalla suunnattiin sitten metrolla hieman ostostelemaan kirjakauppaan sekä Forbidden Planetiin. Käytiin myös King's Crossilla katsomassa Laituria 9 3/4, mutta paikalla oli niin paljon porukkaa, että ei jääty ottamaan kuvia.

Maanataina sitten käytettiin päivä shoppaillen Oxford Streetillä. Mukaan tarttuikin vaikka ja mitä. Voisin tehdä vielä myöhemmin postauksen asioista joita ostin. En vielä tiedä kuvaanko videon vai otanko ihan vain kuvia. Ehdotuksia? Ihan koko päivää meillä ei mennyt shoppailessa, mikä oikeastaan oli aika hyväkin sillä kuuden tunnin jälkeen tuntui että ei jalat enää kanna. Istuskeltiin hotellissa pari tuntia, jonka jälkeen käytiin ostamassa ruokaa (lue karkkia). Käytiin myös syömässä Fish&Chips annokset pienessä ravintolassa. Oli ihan hyvää, herneet olivat vain yllätys, kuten myös tanskalainen Fanta. Tiistaina sitten olikin upea päivä. Aamulla piti herätä jumalattoman aikaisin, että kerettäisin bussiin, joka suuntasi Harry Potter Studio Tuoriin! Meni melko tiukalle että ehdittiin bussiin, mutta kerettiin kuitenkin! Noin puolitoista tuntia meni ajaa Lontoon läpi studiolle. Kierros oli aivan upea! Kun meni päivän toiselle kierrokselle, ei ihmisiä ollut liikaa ja kerkesi katsella kaikkea, eikä missään ollut liikaa ihmisiä. Kerron kierroksesta enemmän toisessa postuksessa, johon laitan myös kuvat. Kolmelta oltiin sitten takaisin Lontoossa ja suunnattiin heti takaisin hotellilla vaihtamaan vaatteet ja valmistauduttiin R5:n keikkaan joka olisi myöhemmin samana päivänä. Oltiin O2 areenalla noin viideltä jolloin käytiin hakemassa liput ja ruvettiin heti jonottamaan. Itse O2 areenalla oli Beoynceen keikka, joten porukkaa oli paljon. R5 esiintyi indigO2 salissa, joka oli aika pieni. Porukkaa oli kivasti ja oli aivan loistava meininki! Ihan loistava keikka, yksi parhaista piiitkään aikaan. He kuvasivat samalla myös live DVD:tä, joten innolla odotan että pääsen näkemään itseni siellä hyppimässä...

Keskiviikkona lähdettiin sitten kunnolla olemaan turisteja. Kierrettiin nähtävyyksiä, kuten Tower Bridge, Buckinghamin palatsi, London Eye jne jne. Oli aivan loistava sää! Aurinko paistoa ja oli todella, todella lämmin. Haha vaan niille jotka sanoi, että ei kannata mennä keväällä kun sataa liikaa. Käytiin London Eye:ssä pimeän tulon jälkeen ja oli aivan uskomattoman kaunista. Tehtiin myös pikavisiitti luonnonhistorialliseen museoon. Torstaina sitten käytiin aamusta British museumissa, jossa ei jaksettu kyllä olla kovin kauaa. Itse paikka oli hyvinkin mielenkiintoinen, mutta ei vaan ollut sellaisella tuulella, että olisi jaksanut kunnolla tutustua asioihin paremmin. Lähdettiin sitten vielä uudestaan shoppailemaan ja siinä meillä oikeastaan menikin koko päivä.

Perjantaina sitten kirjauduttiin ulos hotellista ja lennettiin iltapäivällä takaisin Suomeen. Oltiin vielä seuraava yö lentokenttähotellissa yötä (jossa sielläkin oli aivan jumalattoman kylmä, koska ikkuna oli auki...). Istuttiin vielä junassa lähemmäs kuusi tuntia, että päästiin Iisalmeen, josta porukat kävi hakemassa kotiin. Oli kyllä aivan mahtavaa ja ei varmasti ikinä ole viikko mennyt noin nopsaan. En malta odottaa, että pääsen takaisin.. :)